Jak Nintendo zamierza przekonać graczy do Wii U?

Moich gościnnych występów ciąg dalszy. Zaraz po recenzji Bayonetty 2 na Gram.pl, napisałem dla tego serwisu również kawałek publicystyki. O Nintendo, naturalnie. Temat: w jaki sposób Nintendo chce przekonać graczy do Wii U.

W tekście nie zajmuję się jednak wszystkimi sposobami, jakimi N próbuje zwiększyć bazę użytkowników Wii U. Wiadomo przecież, że firma nie wkłada wszystkich jajek do jednego koszyka. Do analizy wybrałem sobie wąskie poletko: spróbowałem zinterpretować przyczyny, dla których Super Smash Bros. oraz Pokken Tournament nie są tytułami ekskluzywnymi dla Wii U. Ta pierwsza ukazała się już kilka miesięcy temu na 3DS. Druga zaś w tej chwili oficjalnie zapowiedziana jest tylko na japońskie automaty arcade. Żeby nie było zbyt prosto, postarałem się udzielić odpowiedzi nieco głębszej niż „for money”.

Większość reakcji na oba wydarzenia była bardzo podobna – samo Nintendo nie wierzy we własną stacjonarkę i stopniowo opuszcza tonący okręt. A żeby nie stracić na produkowanych grach, wypuszcza je jednocześnie na inne platformy (w tym przypadku mowa o 3DS i automatach, nie o sprzętach Sony albo Microsoftu). W takiej sytuacji nawet jeśli Smash czy inny hit zawiedzenie na Wii U, to firma odkuje się na handheldzie.Być może po części rzeczywiście tak jest. W końcu Satoru Iwata, prezes Nintendo, stara się obecnie wypracować pierwszy od kilku lat roczny zysk. Ale osobiście uważam, że za tą polityką stoi coś więcej. Intrygująca, choć ryzykowna taktyka przyciągnięcia nowych klientów.

Pełny tekst felietonu „Jak Nintendo próbuje przekonać graczy do WiiU?” znajdziecie tutaj.

jak nintendo próbuje przekonać graczy

Super Smash Bros. 3DS/WiiU

Przy okazji zachęcam wszystkim do zapoznania się z moją recenzją Bayonetty 2, która również ukazała się na łamach Gram.pl

4 thoughts on “Jak Nintendo zamierza przekonać graczy do Wii U?

  1. Z uwagi na treść dodam od siebie czym mnie nintendo przekonało do kupna konsoli, dokładnie w zeszły piątek. Mianowicie ich prezentacja na E3, która pokazała czystą przyjemność z gry, nie kolejne fpsy, nie gry które mogę ograć na pc ale gry, które w jakiś sposób przywracają mi chęć do grania. Mam mario kart 8 i wind waker hd, drugi tytuł z uwagi na Robina Williamsa i fajną historie z Zeldą w tle. Na tą chwilę bawię się tak jak sobie to wyobrażałem, nawet pomimo tego, że nie widzę żadnego, wartego uwagi, zastosowania dla tego pada, oprócz podnoszenia kosztów konsoli. Pamiętam jak jakoś po E3 znalazłem tego bloga i śledziłem każdą informację o nintendo, która dodawała plus 1 do chęci zakupu. A i jestem graczem mocno po 30 :)

    • Mały dodatek, pierwszą konsolą był u mnie Dreamcast, potem Xbox, Xbox360 i PS3. To PS3 miało największy kredyt zaufania i najbardziej mnie rozczarowało.

      • Dzięki :) (narzekałem na pada w poprzednim poście i ostanie minuty szukałem rozwiązania na to, że przestał się włączać – chciałem podładować w trakcie grania w Zeldę i zostawiłem go do momentu uśpienia i się łotr nie chciał włączyć, zaświecić – obiecuję nigdy więcej nie narzekać! i kupić pro controler ;))

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Możesz użyć następujących tagów oraz atrybutów HTML-a: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>