Plotka: Diddy Kong Racing 2 w produkcji?

Dzisiaj internet obiegła plotka, jakoby Monster Games pod skrzydłami Retro i Nintendo tworzyło nowe Diddy Kong Racing na Wii U. Cieszę się z każdej nowej gry na tę konsolę, ale czy rzeczywiście w tej informacji kryje się ziarno prawdy? A jeśli tak, to czy gra ma szansę pomóc Wii U?

Przyznam, że przesłanki o pracach nad Diddy Kong Racing 2 są dość przekonujące. Dla tych, którzy nie czytali lub nie chcą czytać pełnego artykułu, oto krótkie podsumowanie faktów i tajnych informacji. Jak twierdzi autor rzeczonego wpisu, Kevin Callahan (pracował nad grami WWE w THQ), początek historii sięga roku 2006 (lub dalej, jeśli weźmiemy pod uwagę prototyp Rare), kiedy to Monster Games ukończyło Excite Truck – wyścigi na premierę konsoli Wii. Nintendo było pod wrażeniem dokonań tego przecież niezbyt utytułowanego teamu i zaproponowało im pracę nad nowym DKR. Aby nie kopiować rozwiązań z Mario Kart, gra miała opierać się na ujeżdżaniu różnego rodzaju zwierząt – widzieliśmy już to nawet na teaserze z początku życia GCN, który nigdy nie przekształcił się w finalny produkt.

diddy kong racing 2 gcn

Diddy Kong Racing Wii nie ujrzało światła dziennego z kilku powodów. Pierwszym była słabnąca sprzedaż gier ze stajni DK – ani Jungle Beat (świetna gra!), ani Barrel Blast (koszmarek) nie sprostały finansowym oczekiwaniom Nintendo. Diddy Kong Racing DS (remake z N64) również pokazał, że marka się zużyła: 1 mln kopii przy userbase Nintendo DS i wyniku ponad 5 baniek pierwowzoru nie zachwycało. Prototyp gry jednak nie poszedł na marne, ponieważ został zmieniony w Excitebots – szalone wyścigi, które niestety nie ukazały się w Europie. Idea jazdy na wierzchowcach wszech gatunków została zachowana, co widać w specjalnych funkcjonalnościach pojazdów.

diddy kong racing 2 excitebots

Teraz jednak N podobno wróciło do idei Diddy Kong Racing 2, które miałoby zmierzać na Wii U. Skusiła ich popularność Mario Kart Wii i DK Returns. Ponadto pracując nad Donkey Kong Country 3D i pomagając Retro przy Tropical Freeze, Monster Games dobrze zaznajomiło się z IP, przy tej drugiej okazji zgarniając jednocześnie sporo assetów do recyklingu. Współpraca z Retro miała być zresztą obustronna – właśnie prace nad DKR2 miały przekonać N, że warto Retrosów poprosić o pomoc przy Mario Kart 7.

Wszystkie fakty łączą się bez zgrzytów, a do tego pochodzą od osoby z gamedevu, co dodaje im wiarygodności. Jeśli więc kolejnym projektem Monster Games (i pewnie po części też Retro Studios) jest Diddy Kong Racing 2, to czy jest to dobra decyzja Nintendo? W końcu grę wg różnych informacji prototypuje się już trzecią generację (na GCN jeszcze przez Rare), a z takich perypetii rzadko rodzi się coś dobrego.

diddy kong racing 2 ds

Nintendo prawdopodobnie uważa, że Wii U potrzebuje najmocniejszych marek, jakie są w ich stajni. Tropical Freeze nieco przeczy tej tezie, zaś MK 8 ją wspiera. Na korzyść Diddy Kong Racing 2 wpływa fakt, że podobnie jak ten drugi tytuł jest kart-racerem. I może znaleźć swoich odbiorców wśród tej spore grupy osób, które kupiły/odkurzyły swoje Wii U przy premierze Mario Kart 8 właśnie.

Ale ta moneta ma drugą stronę. Wspomniany Tropical Freeze pokazał, że przesyt gatunkiem może podciąć skrzydła nawet największym IP od najznamienitszych developerów. Doskonałych platformówek na Wii U nie brakuje, a ostatni Donkey, choć bardzo dobry, wyszedł jako ostatni i nawet nie zbliżył się do fenomenalnej sprzedaży, jaką osiągnęło Returns. Efekt w przypadku Diddy Kong Racing może być jeszcze silniejszy, o ile gra w ogóle istnieje, ponieważ Mario Kart 8 to najsilniejszy evergreen w portfelu N – gra, która nie tylko sprzedaje się przez całą generację, ale też którą można się z powodzeniem bawić przez podobnie długi czas. Po co więc ludziom kolejny kart-racer?

diddy kong racing 2 prototype

Na pewno znajdą się ci, których dzisiejszy news/plota bardzo ucieszy, głównie z racji sentymentu. Ja w oryginał nie miałem okazji grać, więc patrzę na sprawę chłodniej i nie jestem do końca przekonany, czy ta gra to to, czego Wii U potrzebuje. Z drugiej strony cieszę się na myśl, że Monster Games dostali samodzielny, duży projekt, ponieważ Excite Truck na Wii bardzo przypadło mi do gustu. Jeśli zaś jaracie się plotą Kevina, to zostawię Was z krótkim cytatem, co w nowym Diddy Kong Racing 2 miałoby się znaleźć:

Diddy Kong Racing 2 for Wii U combines the animal vehicle ideas of Excitebots with the hub world single player adventure of the original Diddy Kong Racing. The game will feature both local and online multiplayer, as well as using your GamePad screen to find collectable balloons on the map.

4 thoughts on “Plotka: Diddy Kong Racing 2 w produkcji?

  1. Excite Truck był świetny. Excite Bots skopali przez machanie wiilotami. Kolejne karty na WiiU? Chyba wolałbym coś w stylu Excite, albo jakiś inny gatunek – może jakąś strategię…

  2. Zarówno MK64 jak i DKR to podobne wyścigówki ale oferują zupełnie co innego graczowi. MK64 jest banalny i bardziej kultowy, DKR jest zdecydowanie trudniejszy, bardziej złożony (tryb przygody, power upy no i 3 pojazdy do wyboru) i moim skromnym zdaniem – lepszy. Do tego podkład muzyczny jest zdecydowanie z wyższej półki niż MK64, no ale to były czasy Rareware. Ja się nie dziwię że ktoś go tam próbuje reaktywować, kiedyś DKR nie był w stanie zagrozić popularności MK64, i raczej w przypadku MK8 będzie identycznie. Kolejna kart ścigałka to raczej plus niż minus. Alternatywa musi być. :)

  3. Nie podoba mi się określenie „kart racing”. Żeby coś jeździło jak kart, musi mieć od groma mocy na kg i środek ciężkości bardzo nisko. Musi być kartem. Jeśli DKR w takiej formie powstaje, to nie jest to ścigałka z autami, to nie jest ścigałką futurystyczną, nie jest ścigałką z kartami. To wyścigi na zwierzętach i w obliczu pozycji MK trudno mi się doszukiwać jakichkolwiek mankamentów tego pomysłu, bo opisujesz Kaxi zupełnie inną grę.

    • Wszystko, co mówisz to prawda, ale tak to już jest z nazwami własnymi, często są jak świnka morska. Kart-racing w obrębie gier to nazwa gatunku, który niekoniecznie charakteryzuje się obecnością kartów, ale przede wszystkim zręcznościowym modelem jazdy, zabawowym charakterem gry, zazwyczaj mało realistycznymi pojazdami oraz znajdźkami/power-upami. Tak się utarło Ryan i logiką tego nie zmienisz 😀

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Możesz użyć następujących tagów oraz atrybutów HTML-a: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>