Polski dystrybutor Nintendo: pierwsza notka prasowa

Czeska firma ConQuest Entertaitainment, polski dystrybutor Nintendo od 1 marca, przesłał pierwszą w swojej historii działalności w naszym kraju notkę prasową. Po angielsku. O premierze Tropical Freeze. Szczegóły w środku.

Dobra wiadomość jest taka, że w ogóle polskie media zaczynają notki prasowe dostawać. Nie taka dobra wiadomość to ta, że press release o premierze Donkey Kong Tropical Freeze nie wspomina bezpośrednio o Polsce, a to oznacza, że jeśli w ogóle gra trafi na sklepowe półki u nas, to po 1 marca, kiedy polski dystrybutor Nintendo zaczyna oficjalne swoją misję w naszym kraju. Szkoda, że w marcu akurat jest spora posucha nowych gier… Z drugiej strony, oficjalnie to wszystkie będą nowe. Zła wiadomość to taka, że najwyraźniej firma nie zainwestowała w osobę odpowiedzialną konkretnie za nasz kraj, ani nawet – przynajmniej na razie – w tłumacza. Choć ConQuest zajmuje się dystrybucją w Czechach, Polsce, Słowacji i na Węgrzech, informacja jest po angielsku.

polski dystrybutor nintendo

Wracając do samej notki, to wygląda dość standardowo:

17th February 2014 – Donkey Kong and his D.K. Crew are back for another wild platform adventure in Donkey Kong Country: Tropical Freeze, launching exclusively on Wii U on 21st February 2014. This frosty jungle caper features colorful HD graphics bringing vibrant detail both to the big ape’s fur as well as the lush, dynamic scenery, paired with a chest-thumping soundtrack composed by the celebrated David Wise.

I tak dalej, i dalej… Wymienia główne funkcje, dostępne postacie, itp. Wszystko to wiemy, lub możemy się dowiedzieć z bardziej przemawiających do człeka filmików. Ciekawie się robi pod koniec, kiedy dostajemy potwierdzenie o opcji nagrywania swoich replayów:

Your mad ape skills won’t go unnoticed if you feel like showing off, as the brand new Time Attack mode offers expert players worldwide online Leaderboards, with the possibility to share replays of your platform-hopping performances with other players.

Ostatecznie, ten PR jest godny uwagi tylko z tego powodu, że to pierwszy, jaki wystosował nowy polski dystrybutor Nintendo. Symboliczne tego potwierdzenie znajduje się w stopce notki prasowej:

About ConQuest entertainment a.s.:

ConQuest entertainment a.s. is the exclusive distributor of Nintendo game consoles for the Czech, Slovak, Polish and Hungarian markets.

Podkreślenie własne.

7 thoughts on “Polski dystrybutor Nintendo: pierwsza notka prasowa

  1. Rób za wolontariusza. Jeden press release na kwartał to nie tak dużo roboty. 😛 A jeśli nie chcesz psuć rynku tłumaczeń, to zcrowdfunduj swoją pracę: tych kilkudziesięciu posiadaczy WiiU wyda kilka złotych co 3 miesiące ku chwale N. 😉

  2. Te kilka złotych na kwartał to nie starczy nawet na jedno tłumaczenie :)

    A tak szczerze to nie rozumiem jak działają takie firmy. Osobiście pracuje w firmie która jest odpowiedzialna za marketing oraz zarządzanie doświadczeniami klientów największych marek świata (np ostatnio tematycznie to PS4). Nawet małe firmy działają w dzisiejszych czasach inaczej.
    Miejmy nadzieję że to tylko taka pierwsza mała wpadka i będzie tylko lepiej.

    Nintendo czy taki Capcom są jakieś 8 lat za konkurencją jeśli chodzi o marketing, analize trendów społecznościowych, czy nawet taką postawę w dzisiejszych czasach jak sim-ship.

    • Skontaktowałem się z ConQuestem i wg. nich na chwilę obecną nie planują wypuszczać PRsów w języku polskim 😛 Skromnie zaoferowałem im oczywiście moje wysokiej jakości usługi tłumaczeniowe… 😉

    • 30 userów * 3zł za press release na 130 słów. 70gr za słowo (czyli jakieś 10gr za znak) to słabo?

  3. Nie jestem specjalnie marudny, ale takie info raczej nie zwiastuje nic dobrego. Równie dobrze może takiego dystrybutora nie być. Nie wiem co za ludzie tam siedzą, ale to właśnie teraz jest okazja by przypomnieć polskim graczom o Nintendo (myślę o nowym Kongu). Jakaś reklama w telewizji, w gazetce Media Markt, coś by się ruszyło, a tak ? Towarzystwo jest anonimowe i tyle. To już Pegazusa reklamowali w TV :)

  4. Pamiętajcie że by wypromować dobrze produkt potrzebna jest kasa.
    By w takim Saturnie pojawiła się konsola potrzeba także kierownika działu który towar zamówi. Nie sądzę by stać było taką firmę na płacenie za półki w marketach bo tak to się aktualnie odbywa.

    Tylko samo Nintendo wchodząc do Polski z własnym oddziałem jest może wstanie coś zrobić. Nikogo innego na to nie stać.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Możesz użyć następujących tagów oraz atrybutów HTML-a: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>