Wyniki sprzedaży: Japonia, tydzień 2, wg Media Create

japanSkoro dziś środa, to mamy tygodniowe wyniki sprzedaży z Japonii, dzięki Media Create tym razem. Czas sprawdzić, jak branża konsolowa radzi sobie w swojej kolebce. W zeszłym tygodniu przewidywałem spadki i wcale aż tak daleko od prawdy nie byłem…

 

Spadki rzeczywiście miały miejsce, ale dotknęły platformy w różnym stopniu. Nie uprzedzajmy jednak faktów, tylko spójrzmy na liczby:

Media Create Sales: Week 2, 2014 (Jan 06 – Jan 12) 

01./00. [3DS] Kirby Triple Deluxe <ACT> (Nintendo) {2014.01.11} (¥4.800) – 214.208 / NEW 
02./01. [3DS] PazuDora Z: Puzzle & Dragons Z <RPG> (GungHo Online Entertainment) {2013.12.12} (¥4.400) – 52.880 / 1.216.421 (-67%)
03./02. [3DS] Pokemon X / Y # <RPG> (Pokemon Co.) {2013.10.12} (¥4.800) – 34.179 / 3.870.125 (-69%)
04./03. [3DS] The Legend of Zelda: A Link Between Worlds # <ADV> (Nintendo) {2013.12.26} (¥4.800) – 26.286 / 323.502 (-64%)
05./04. [3DS] Monster Hunter 4 # <ACT> (Capcom) {2013.09.14} (¥5.990) – 19.497 / 3.179.551 (-61%)
06./06. [PS3] Final Fantasy X/X-2 HD Remaster <RPG> (Square Enix) {2013.12.26} (¥7.140) – 16.286 / 241.733 (-59%)
07./19. [3DS] Youkai Watch <RPG> (Level 5) {2013.07.11} (¥4.800) – 14.195 / 308.946 (-23%)
08./09. [3DS] Battle For Money Sentouchuu: Densetsu no Shinobi no Survival Battle! <ACT> (Bandai Namco Games) {2013.10.17} (¥4.980) – 13.665 / 224.869 (-56%)
09./05. [WIU] Super Mario 3D World <ACT> (Nintendo) {2013.11.21} (¥5.985) – 13.079 / 452.521 (-72%)
10./07. [PSV] Final Fantasy X/X-2 HD Remaster: Twin Pack # <RPG> (Square Enix) {2013.12.26} (¥7.140) – 12.237 / 194.407 (-63%)
11./08. [3DS] Animal Crossing: New Leaf # <ETC> (Nintendo) {2012.11.08} (¥4.800) – 10.929 / 3.641.321 (-66%)
12./30. [3DS] Attack on Titan: The Last Wings of Mankind <ACT> (Spike Chunsoft) {2013.12.05} (¥6.090) – 9.310 / 202.029
13./22. [PS3] Grand Theft Auto V <ACT> (Take-Two Interactive Japan) {2013.10.10} (¥7.770) – 9.299 / 674.835
14./10. [PS3] New Dynasty Warriors: Gundam <ACT> (Bandai Namco Games) {2013.12.19} (¥7.980) – 9.266 / 201.529 (-68%)
15./13. [3DS] Inazuma Eleven Go Galaxy: Big Bang / Supernova <RPG> (Level 5) {2013.12.05} (¥5.500) – 7.369 / 216.964 (-69%)
16./11. [3DS] Friend Collection: New Life # <ETC> (Nintendo) {2013.04.18} (¥4.800) – 7.323 / 1.645.697 (-72%)
17./12. [3DS] Mario Kart 7 <RCE> (Nintendo) {2011.12.01} (¥4.800) – 7.276 / 2.258.319 (-70%)
18./21. [PSV] New Dynasty Warriors: Gundam <ACT> (Bandai Namco Games) {2013.12.19} (¥6.980) – 6.948 / 97.882
19./25. [PS3] World Soccer Winning Eleven 2014 <SPT> (Konami) {2013.11.14} (¥7.980) – 6.948 / 291.010
20./24. [PS3] Gran Turismo 6 # <RCE> (Sony Computer Entertainment) {2013.12.05} (¥6.980) – 6.099 / 297.352

Top 20 

3DS – 12
PS3 – 5
PSV – 2
WIU – 1

Powyżej software. Tylko jedna premiera, mianowicie Kirby Triple Deluxe (3DS), na którego miałem okazję rzucić okiem podczas ostatniego spotkania 3DS’owców w Chopperze. Gra ta pokazuje, jak zdrową platformą jest 3DS w Japonii – jest to jedno z najwyższych otwarć Kirby’ego w historii, który choć cieszy się nieprzerwaną popularnością, to rzadko zmusza tłumy do plądrowania sklepów. Cieszy także wysoka pozycja (a raczej niski spadek) nowej Zeldy – Japonia od wielu lat coraz mniej interesowała się najbardziej epicką z Nintendowskich serii. Pokemony i Monster Hunter 4 to oczywiście ever-greeny, które będą rosły przez cały żywot konsoli. Spadki Finala HD i dla PS3 i Vity mieszczą się w normie. Cieszy relatywnie wysoka obecność Super Mario 3D World na Wii U, ale rzut oka na liczby ostudza już entuzjazm.

No to teraz hardware:

HARDWARE


japonia 2

Zgodnie z przewidywaniami, spadło wszystko, jednak w różnym stopniu. 3DS powrócił do swojego zwyczajowego poziomu tygodniowego, choć sprzedał się aż o 30% słabiej niż w analogicznym okresie rok temu. Widać pewną saturację rynku – jeśli Japonia ma przyjąć znacząco więcej konsol, to muszą pojawić się gry poszerzające publikę, tak jak w czasach NDS zrobiły to Nintendogs i Brain Traning.

Brawa należą się Vicie, która po noworocznym booście nie spadła do swojego normalnego poziomu. Albo inaczej: ustanowiła swoją sprzedaż bazową na trzykrotnie wyższym poziomie niż rok wcześniej. Chyba, że to przedłużony efekt Final Fantasy X/XII HD, ale o tym przekonamy się za tydzień.

Smutny obraz zaś maluje Wii U. Ostatnie tygodnie radziło sobie całkiem całkiem, ale w przeciwieństwie do Vity nie udało się mu trwale zainteresować graczy. Kilkanaście tysięcy sztuk tygodniowo to dalej poziom „dead”, a następne duża premiery to Donkey Kong Tropical Freeze w przyszłym miesiącu. Jeśli nawet Japonia nie chce konsoli Nintendo, to firma musi wpaść w prawdziwy panic mode i wytoczyć najcięższe działa. W postaci gier, naturalnie, ale nie na smartfony 😛

Dla porównania wyniki z poprzedniego tygodnia. Tam również objaśnienie oznaczeń w zestawieniu.

3 thoughts on “Wyniki sprzedaży: Japonia, tydzień 2, wg Media Create

  1. A nie myślisz że wzrost sprzedaży Vity to zasługa PS4 i streamowania gier na Vitę?

  2. Zdecydowanie kawał dobrej roboty z takim podsumowaniem wyników i analizą. Mam cholernie wielką nadzieje, że Wii U się podniesie. Choćby ze względu na to, że to idealna konsola „poWii” i sam chętnie przyjąłbym ją pod swoje skrzydła.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Możesz użyć następujących tagów oraz atrybutów HTML-a: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>