Nowe Pokemony – Wasze wrażenia
0 votes, 0.00 avg. rating (0% score)

Hej. Na pewno nie umknęła Wam akcja z poniedziałku, kiedy to mogliście na Blogu dostać dostęp do limitowanego dema Pokemon Alpha Sapphire i Omega Ruby. Pewnie większość z Was już demo ukończyła, dlatego na fejsbukowym profilu Bloga poprosiłem Was o opinie. Oto dwie wybrane.

Użytkownik Joookub napisał:

PARĘ PRZEMYŚLEŃ DOTYCZĄCYCH DEMA NOWYCH POKEMON OMEGA RUBY I ALPHA SAPPHIRE NA 3DS:
DEMO ZOSTAŁO NA SERIO FAJNIE ZROBIONE, ZAWARTE SĄ WSZYSTKIE ELEMENTY, KTÓRYCH MOŻNA BY CHCIEĆ, A KTÓRE NIE BYŁYBY SPOILERAMI. JEST PODWÓJNA WALKA, WALKI Z ŻOŁDAKAMI, WALKI Z DZIKIMI POKEMONAMI, ŁAPANIE POKÓW, MEGA EWOLUCJA, NAWET ZWYCZAJNA EWOLUCJA, EKSPLORACJA MIASTA I NAWET COŚ W STYLU POKENAVA NA EKRANIE DOTYKOWYM.

MUZYKA FAAANTASTYCZNA. NO ALE TO HOENN, WIADOMO ( ͡° ͜ʖ ͡°) W KALOS NIE PODOBAŁA MI SIĘ SKRAJNA RÓŻNORODNOŚĆ DŹWIĘKÓW, A TUTAJ MUZYKA JEST UTRZYMANA W JEDNYM STYLU I JEST BARDZO SPOKO. OCZYWIŚCIE DEMKO SYPNĘŁO PAROMA ŻARCIKAMI JAK TO CHARAKTERYSTYCZNE DLA POKEMONÓW, POZNAJEMY NOWYCH ADMINÓW I MOŻEMY PRZETRANSFEROWAĆ NASZEGO ZŁAPANEGO (!) POKEMONA DO PEŁNEJ WERSJI GRY JAKO NAGRODA ZA WYŁAPANIE KODU I PRZEJŚCIE DEMA GRY.

TUTAJ POJAWIA SIĘ JEDNAK PYTANIE, CZY GAME FREAKOWI UDA SIĘ ZROBIĆ NAJLEPSZE POKEMONY JAK DOTĄD?
KILKA ZARZUTÓW, KTÓRE MAM DO R/S/E: STEVEN BYŁ ZBYT ŁATWY. I TO ZDECYDOWANIE. TAK JAK CYNTHIA BYŁA CHOLERNIE TRUDNA I NAWET IDĄC JEDNĄ GIRATINĄ LV90 NA NIĄ, MOŻNA BYŁO PRZEGRAĆ. A W R/S DAJEMY SWAMPERTA NA LV70 I MAMY CAŁĄ LIGĘ Z GŁOWY BEZ UŻYCIA NAWET JEDNEGO REVIVE’A…

CZY BĘDĄ NOWE SIDEQUESTY? FR/LG I HG/SS NAUCZYŁY NAS TEGO, BY SPODZIEWAĆ SIĘ TONY NOWEGO CONTENTU W DANYM REGIONIE (SEVII ISLANDS; POKEATHLON I SAFARI ZONE), JEDNAK POZA CONTESTOWYM PIKACZEM JESZCZE NICZEGO NOWEGO NIE POZNALIŚMY. A DALSZE POKEMONY, TAKIE JAK PLATINUM CZY B2W2 OPRÓCZ OCZYWIŚCIE BATTLE FRONTIER, KTÓRE JEST I W HOENN (PWT/SUBWAY DLA B2W2) MIAŁY TROCHĘ WIĘCEJ DO ROBOTY NIŻ EMERALD…

NO I CO DO X/Y, CO TEŻ ZAUWAŻYŁEM W DEMIE: GRA LAGUJE PODCZAS GRANIA WALK W 3D. CIEKAWE, CZY NEW 3DS JEST W STANIE ZNIWELOWAĆ ŚCINY I PRZYSPIESZYĆ WALKI DO 60FPS.

ALE OGÓŁEM: HYPE! ( ͡° ͜ʖ ͡°)

Inne zdanie ma Aki:

PROSIŁEŚ BY SIĘ PODZIELIĆ WRAŻENIAMI PO DEMO TO POSTANOWIŁEM NASKROBAĆ TO I OWO.

GRAFICZNIE JEST CAŁKIEM FAJNIE, KOLOROWO, ŚCIEŻKA DŹWIĘKOWA TEŻ BARDZO PRZYJEMNA. SAMA GRA DZIAŁAŁA TEŻ DOŚĆ PŁYNNIE (BEZ 3D). SĄ POKEMONY I SĄ NOWE MEGA-EVO. DEMO MOŻNA ODPALIĆ KILKANAŚCIE RAZY I TRAFIĆ NA JAKIEŚ NOWE ZADANIE.

NIESTETY TU ZACZYNAJĄ SIĘ SCHODY. DEMO BARDZO OGRANICZA NASZE MOŻLIWOŚCI. ZADANKA, KTÓRE MOŻEMY WYKONAĆ, SĄ BARDZO KRÓTKIE, TAKIE NA OK 5-10 MINUT. DODATKOWO ZWYKLE DZIEJĄ SIĘ TEŻ NA BARDZO MAŁYCH MAPKACH, WIĘC TRUDNO POCZUĆ TĄ „WIELKOŚĆ” ŚWIATA JAKĄ OFERUJE GRA. BARDZO BOLI TEŻ POZAMYKANIE WSZYSTKICH DRZWI W MOSSDEEP (WŁAŚCIWIE JEDYNE CO MOŻEMY ZROBIĆ TO ZAGADAĆ DO STEVENA).

O ILE SAM POMYSŁ NA TO BY WYDAĆ DEMO GRY JEST SUPER (NA DODATEK, TAKIE KTÓRE DAJE BONUSY DLA PEŁNEJ WERSJI GRY), O TYLE TO DEMO MA JEDEN POWAŻNY PROBLEM: OSOBY NIEZAINTERESOWANEJ LUB NIEZNAJĄCEJ POKEMONÓW MOŻE NIE PRZEKONAĆ DO TEGO BY KUPIĆ PEŁNĄ WERSJĘ, BO POKAZUJE ZBYT MAŁO, W ZBYT DUŻYCH WYCINKACH I UPROSZCZENIACH.

Mi również nie podobało się w demie, że dano tak niewielkie pole manewru i cały czas jesteśmy prowadzeni za rękę. No ale taka rola dema: narobić apetytu, a nie go zaspokoić. A Wam jak podobają się nowe Pokemony?